Post
autor: Lassie » pn sty 23, 2012 17:43
Dobra, już wiem. Pytałem gościa z Beisan i wychodzi na to, że te o-ringi są wykonane z tego, co Amerykanie nazywają "Buna-N" (czyli nitryl), który ma to do siebie, że nie wytrzymuje najlepiej temp. powyżej 100 st., przez co łatwo się odkształca i pęka (co widać na załączonych w poście obrazkach - ringi są spłaszczone).
Nowe uszczelki OEM są wykonane z użyciem tego samego materiału.
Beisan ma w ofercie o-ringi z Vitonu, które się tak nie odkształcają, zdecydowanie lepiej znoszą wyższe temp. i ogólnie zmniejszają ryzyko awarii (nawet delikatnie nie trzymający ciśnienia VANOS ogranicza moc (niskie obroty), powoduje nieregularny (czy też skaczący) idle, dławienia etc.)...
Cena? 10 USD - są chętni? W sumie tania sprawa, wymiana prosta, święty spokój - zakup grupowy (koszt przesyłki to 13 USD)?